Tres de les declaraciones de la conceyal de festexos del Conceyu de Xixón, Sara Álvarez Rouco, nes qu’amosaba la so intención clara d’escluyir la llingua asturiana de la programación de los festexos xixoneses, varies asociaciones del conceyu decidimos firmar un manifiestu pa denunciar la situación y pidir desplicaciones y rectificación a l’alcaldía. Les asociaciones firmantes, arriendes de Grana son:

• Sociedad Cultural Gijonesa.
  • Ateneo Obrero.
  • Asociación Cultural Caja de Músicos.
  • Sociedad Cultural Gesto.
  • Compañía Asturiana de Comedias

El testu del manifiestu ye’l siguiente:

LA SOCIEDÁ CIVIL DE XIXÓN DENUNCIA EL SECTARISMU DE LA NUEVA CONCEJALA DE FESTEXOS

Énte les declaraciones de la nueva conceyala de Festexos de Xixón nes que manifestaba que dende Divertia nun se va programar a artistes qu’utilicen la llingua asturiana, los colectivos que roblamos esti manifiestu, como parte de la sociedá civil denunciamos:

1. Qu’estes palabres ponen de manifiestu la inaudita intención de la conceyala, y la de la formación que representa, de censurar y desaniciar a la cultura y la llingua asturiana, como parte de la so acción de gobiernu.

2. Qu’el vetu al asturianu ye parte d’un programa ideolóxicu que non se circunscribe a la llingua, como se ta viendo n’otros conceyos y comunidaes nos qu’esta formación política apuerta al poder, sinón qu’afecta a otres llibertaes y derechos fundamentales.

3. Qu’esta midida supondría un grave agraviu tanto pa la ciudadanía, que se vería privada del accesu a espectáculos n’asturianu, como para al sector de la música y les artes escéniques n’Asturies, que s’espresa en gran midida en llingua asturiana y qu’en Xixón tien, amás, una importante presencia y implantación con iniciatives impulsaes tanto pola iniciativa privada como pola pública, que faen parte de la identidá de Xixón dende tiempu inmemorial y que tienen especial presencia dende la recuperación de la democracia na programación de festexos local.

4. Que la intención de desaniciar la llingua asturiana de la programación y l’estratexa de comunicación de Divertia ye un ataque directu al espíritu y la lletra de la Declaración Universal de los Derechos Humanos, la Declaración Universal de los Derechos Llingüísticos, la Carta europea de les llingües minoritaries, la Constitución Española, l’Estatutu d’Autonomía, la Llei d’Usu y Promoción del asturianu y les ordenances y planes vixentes del conceyu de Xixón.

Polo tanto, los colectivos firmantes esiximos

1. Que l’alcaldesa Carmen Moriyón y el so equipu de gobiernu garanticen que les compañíes y músicos qu’utilicen l’asturianu como llingua pa les sos propuestes nun van sufrir el vetu nin la discriminación per parte de Divertia; que nun se recule nel usu del asturianu dende la conceyalía de festexos; qu’esta conceyalía nun sía un territoriu ensin llei a la que nun s’aplique los planes de normalización llingüística locales, y qu’en Xixón va siguir cumpliéndose la llexislación internacional, europea, española y local que garantiza la promoción del asturianu, ensin que se produza un retrocesu del usu del asturianu en nengún de los ámbitos de competencia municipal, incluyendo la conceyalía de festexos que nun puede convertise nun cotu priváu de la discriminación y l’odiu.

2. Que dende’l conceyu nun se dexe qu’esti tipu de polítiques y declaraciones sectaries, frutu del estremismu escluyente y qu’amenacien la convivencia, la igualdá y los derechos sociales se normalicen, una y bones l’exemplu d’otres comunidaes y conceyos enséñanos que’l vetu al asturianu ye namás el primer síntoma d’una forma de facer que se va esparder nos ámbitos de decisión que se-yos faciliten a los intransixentes hasta onde la sociedá civil y el restu de formaciones polítiques dexen que pase.

A lo último, les organizaciones firmantes conviden, per un llau, a otros colectivos de Xixón  a que se sumen a esti manifiestu y, per otru, amuesen el so sofitu al manifiestu específicu que se ta promoviendo dende’l sector de la música col lema “Música n’asturianu, SÍ” y a cualesquier otra iniciativa que, nesta llínea, pueda surdir nel futuru.

Sociedad Cultural Gijonesa, Ateneo Obrero, Asociación Cultural Caja de Músicos, Sociedad Cultural Gesto, Asociación Cultural Grana y Compañía Asturiana de Comedias.